Online Marketing

Digital Strategiutveckling

Innan du tar steget ut på din väg till online dominans är det viktigt att du vet vart du befinner dig, vad du vill uppnå och hur du ska ta sig dit – det vill säga din strategi.

Din digitala marknadsföring strategi kommer att innehålla en analys av din nuvarande position, mål, åtgärder och din budget, följt av en leveransplan. Dina mål bör vara specifika, mätbara, uppnåeliga, realistiska samt tidsbundna.

Som kund måste vi förstå din verksamhet nästan lika bra som du gör. Vi tar tillsammans fram en digital marknadsföring strategi som fungerar för dina affärer och som kommer att hjälpa dig att nå dina digitala mål.

 

Search Engine Marketing (SEM)

Search Engine Marketing (SEM) är en sponsrad topplacering på sökmotorerna. Detta kan köpas via PPC (pay-per-click), PPC (pay-per-call), CPC (cost-per-click) och CPM (cost-per-thousand impressions). SEM är mycket användbart för att hjälpa dig att nå topplacering på Google, Yahoo! och Bing.

Google AdWords är den mest populära plattformen som används för SEM, följt av Bing Ads som också syns via Yahoo!.

Vi optimerar och administrerar dina kampanjer för att ta ditt bolag till nästa nivå på sökmotorerna.

 

Social Media Marketing (SMM)

En stark närvaro på sociala medier gör att ditt företag kan delta och interagera med kunder i realtid. I likhet med SEO och SEM kan resultat mätas och analyseras noggrant. Detta gör det möjligt att ändra strategier efter ändamål och samtidigt upprätthålla en konsekvent varumärkes-röst till dina följare.

Med ett väl skött sociala media flöde kan ditt företag ge omedelbar kundservice och kommunicera nya erbjudanden.

Behöver du hjälp med dina sociala medier?
Ta en titt på våra Social Media Management (SMM) tjänster.

Facebook Messenger