När ska du använda Gif?
Det älskade filformat GIF (Graphical Interchange Format) har nyligen blivit ett standardverkty i online marketing.
Visa upp dina produkter
GIF är dynamiska, vilket gör det möjligt för dem att visa upp detaljer och rörelser som statiska foton helt enkelt inte kan. Animeringen möjliggör ett utmärkt tillfälle att markera en nyckelfunktion eller funktion hos din produkt.
Ge visuella instruktioner
Om en bild är värd tusen ord, hur många är ett GIF-värde? För hur är det, steg-för-steg-handledning eller recept, är de ett bra sätt att instruera din publik. Eftersom de slingrar för evigt kan din publik se så många gånger som de behöver för att förstå fullständigt.
Gå viralt med lätt relaterat content
GIF är lätta att relatera till, vilket också översätter till delningsförmåga på sociala medier. Varje socialt nätverk gör nu visuellt innehåll väldigt stort i nyhetsflödet, så folk är mer benägna att märka ditt innehåll och i sin tur delar det.
Animera dina data
Detta är ett fantastiskt sätt att skildra dina data i en mycket mer smältbar form. Använd GIF för att lägga till lite färg och rörelse till normalt tråkig statistik.
- GIF är enkelt att dela.
- GIF visar att du är uppmärksam på trender.
- GIF kan visa upp ditt företags kreativa och roliga sida.
- GIF kan lägga till mer kontext eller känslor i ett mycket kortare meddelande.